-

michal-liduk

Komentarze użytkownika

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

Dziękuję za komentarz. Byłby to z pewnością ważny krok w tym kierunku.

Pozdrawiam

michal-liduk
12 kwietnia 2022 23:32

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

Dziękuję za cenne komentarze.

Zgadzam się - pokusa "bezkompromisowości" jest bardzo silna.

michal-liduk
12 kwietnia 2022 23:28

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

Serdecznie dziękuję Panu za wartościowe komentarze.

W pełni zgadzam się z obserwacjami - juz teraz zmieniło się bardzo wiele. Wchodzę od czasu do czasu na różne portale. Na tych większych co do zasady możliwość komentowania jest poblokowana. Jest jednak taki portal jak wykop - z pewnością każdemu znany. Jest to szerokie spektrum, można spotkać zarówno ściek jak i wartościowe komentarze. Bywa, że lansowane tam masowo narracje bywają płytkie, ale w sprawie wojny sytuacja jest zero-jedynkowa - wszelkie prorosyjskie czy antyukraińskie podszpety (choćby i subtelne) są wyłapywane bardzo prędko, a ich autorzy sprowadzani do parteru.  A jeszcze nie tak dawno kategoryczne pisanie na Rosję byłoby tam en masse uznawane za jakąś grubą przesadę - polityka wielowektorowa, inter ...

michal-liduk
12 kwietnia 2022 23:26

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

Serdecznie dziękuję Ojcu za wszystkie komentarze i wielki wkład w dyskusję, która się tutaj wywiązała.

Pamiętam, że czytając "Hohenzollernów" prof. Kucharczyka to testamentowe hasło Wielkiego Elektora o niewymierającej Rzeczypospolitej zrobiło na mnie duże wrażenie. Tam to zostało podane rzecz jasna w nieco innym kontekście, ale jako Polacy powinniśmy to rozumieć właśnie w sposób zaproponowany przez Ojca... bo jest on prosty i prawdziwy, a poprzez zwrócenie uwagi na autora również błyskotliwy.

Masowe przyjęcie uchodźców po domach to jest zjawisko, którego żaden analityk nie mógł przewidzieć. To jest prawdziwy fenomen i właśnie dzięki temu otwiera się to okienko, o którym jest mowa.

 

michal-liduk
12 kwietnia 2022 23:00

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

W pełni popieram to co Pan napisał o Wołyniu we wszystkich ostatnich komentarzach.

Co do długości procesu - pomimo, że to wciąż pisanie patykiem po wodzie - mam odmienne zdanie, choć wszystko zależy od tego co uważamy za jego zakończenie. Wiem, że w założeniach nie wyobrażamy sobie biurokratycznego molocha na wzór UE, niemniej ilość produkowanych przepisów, które dotyczą ogromnej ilości sfer życia sprawia, że samo ujednolicenie systemu prawnego wymagałoby sporo czasu i środków. Chyba, że ograniczamy się do tego historycznego przykładu i np. wspólnej władzy wykonawczej. Ale już na starcie rodzą sie pytania, np. - co może prezydent na Ukrainie, a co w Polsce?

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.

michal-liduk
12 kwietnia 2022 22:26

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

Ciągłości nie ma, ale - tu muszę przyklasnąć komentarzowi Ojca mniszysko - nie mielibyśmy w ogóle o czym rozmawiać, gdyby nie cała paleta postaci, utrwalonych symboli, działalność Kościoła. Pomimo całej kanonady, która została skierowana wobec naszych przodków, tego nieprzyjaciołom nie udało się unicestwić i wciąż mamy z czego czerpać.

Bardzo dziękuję za komentarz.

michal-liduk
12 kwietnia 2022 22:11

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

Napiszę tak - z tymi naszymi strategami to różnie może być. Z pewnością są braki kadrowe, wiele istotnych spraw leży odłogiem, często energia ludzi, którzy chętnie by coś zrobili jest systemowo kanalizowana w jakichś absurdalnych kierunkach i podstępne działania takie jak te, o których pisał Greenwatcher łatwo odnoszą skutek. O wielu sprawach i ograniczeniach jednak nie wiemy. Czasami mam wrażenie, że chcielibyśmy jako Państwo coś zrobić, ale zwyczajnie nie mamy na to pozwolenia.

Muszę koniecznie przeczytać te wspomnienia Mieczysława Jałowieckiego, już w tylu miejscach czytam zachęty, że czas najwyższy.

Ze sprawami Polaków we Lwowie byłem w miarę na bieżąco tak kilkanaście lat temu, jeździłem tam kilka razy, ostatnio w 2011 r. Oczywiście również ...

michal-liduk
12 kwietnia 2022 21:56

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

Zasadniczo się z Panią zgadzam. Dyskutowanie tego rodzaju krzywd zawsze będzie trudne, chcialem zaakcentować, że z Litwą również mieliśmy wcześniej niełatwą historię, a jeśli odnieść zacytowane wyżej liczby samych jeńców do ludności Polski w tamtym okresie, to nie były one statystycznie pomijalne.

Oczywiście, że musimy pamiętać o historii, ale musimy też starać się wyciągać wnioski. Jeżeli ze swojej strony zrobimy to co możemy, to pozostaje nam liczyć, ze Ukraińcy, którzy właśnie teraz tworzą własną bohaterską historię, również będą potrafili wyciągnąć z przeszłości i tego co się obecnie dzieje właściwe wnioski. Gdy zrobimy wszystko co możemy, pozostanie nam już co najwyżej modlitwa.

Gospodarz w jednym z niedawnych tekstów ostrzegal przed stosow ...

michal-liduk
11 kwietnia 2022 23:34

@Czy panowie małopolscy rozpamiętywali najazdy litewskie zawierając unię w Krewie? (11 kwietnia 2022 21:56)

Nie słyszałem o takiej książce, ale brzmi niezwykle intrygująco. Daliśmy sobie jako naród sprzedać wiele dziwacznych narracji. Najgorsze, że socjalizm, I i II wojna zakłóciły ciągłość elit. Wiele osób - w tym ja - musi z wieloma tematami startować od zera, nieraz wpada się w pułapki. Pamiętam, że w czasie konferencji w Baranowie jeden z uczestników przy stoliku powiedział, że minie kilka pokoleń nim dojdziemy do takiego poziomu jaki prezentowało ziemiaństwo, o ktorym była rozmowa. Świetnie, że Pan drąży te tematy, które przy pierwszym spojrzeniu wydają się już jasne.

michal-liduk
11 kwietnia 2022 22:17

@Przyjaciele Moskale, jeśli wojna to po 9.00, bo my tu mamy ważne ptaki (7 kwietnia 2022 18:04)

Bardzo dziękuję za dodatkowy komentarz.

Będzie bardzo trudno ten stan rzeczy wykorzenić, bo na jego podtrzymanie idą ogromne środki w wielu obszarach, a do tego jak sam Pan zauważył dochodzą nasze własne zaniedbania. Takie artykuły jak Pana są bardzo potrzebne, bo stanowią celną krytykę, którą można później przywołać choćby i w codziennej rozmowie.

Serdecznie pozdrawiam

michal-liduk
9 kwietnia 2022 15:17

@Wesoły autobus krematoryjny (8 kwietnia 2022 10:03)

To co oni wyprawiają to jest zło w czystej postaci.

Apropo nazywania Rosji Moskwą - rozumiem tego zasadność i widzę w tym logikę, zastanawiam się tylko czy po tylu latach nie będą to pojęcia zbyt hermetyczne, niezrozumiałe dla wielu osób. Chociaż może warto podjąć tego rodzaju krucjatę językową...

michal-liduk
8 kwietnia 2022 19:23

@Przyjaciele Moskale, jeśli wojna to po 9.00, bo my tu mamy ważne ptaki (7 kwietnia 2022 18:04)

Dziękuję za bardzo ciekawy tekst.

Nie wiadomo czy sie śmiać czy płakać.

Ekoterroryści nieraz już próbowali udaremnić różne inwestycje, często wyglądało to jak partyzantka, ale w tej postaci jest z góry zaplanowane, systemowe działanie.

michal-liduk
8 kwietnia 2022 19:09

@Opowiedzenie się i demaskacje (7 kwietnia 2022 21:15)

Bardzo dziękuję za komentarze.

@gabriel-maciejewski

Mnie się w głowie nie mieści co dziś zobaczyłem. Wszedłem na popularną stronę independenttrader, którą od czasu do czasu odwiedzałem, a tam mnóstwo świeżych komentarzy z chamską rosyjską propagandą. Jeden gościu wprost pisał, że dla Polski lepiej, by wygrała Rosja. Szkoda gadać... ale ktoś to toleruje.

@Czarny

Bardzo obrazowe... i prawdziwe.

@OdysSynLaertesa

To wyglądało bardzo profesjonalnie. Teraz wiemy dużo więcej, ale po naszej stronie chyba zabrakło w tamtym czasie odpowiedniej odpowiedzi, a jeżeli jakieś były to nie przebiły się to szerszego obiegu. Ja przynajmniej na nic takiego nie trafiłem - fakt, że nie jestem fascynatem wojskowości, ale staram się ogólnie interesować "co w trawie ...

michal-liduk
8 kwietnia 2022 17:39

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Nie podejmuję się rozstrzygać, bo nie znam szczegółów sprawy, pełnych ustaleń pomiędzy stronami i nie mogę brać za to odpowiedzialności, a orzeczenia sądów nie zawsze są po jednej linii.

Na Pana miejscu rzuciłby okiem na art. 49 kodeksu cywilnego. Ma Pan po swojej stronie parę argumentów. Stanowcze pismo do wodociągów z pewnością nie zaszkodzi, choć najlepiej takie sprawy ustalać przed faktem.  Zdarza się, że w dużych zakładach (ubezpieczalnie są tutaj najlepszym przykładem) panuje zasada w myśl, której buduje się kilka wysuniętych linii obrony w potencjalnym sporze z klientem. Nie protestuje? Zgarniamy całość. Przychodzą pisma, przedsądowe wezwania do zapłaty itp. - trochę miękniemy, ale nie do końca. Sprawa sądowa - różnie bywa ...

michal-liduk
7 kwietnia 2022 22:11

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Rozumiem. Napisałem do Pana 5 kwietnia o godzinie 16:39 poprzez wiadomość prywatną na portalu SN (być może jest jakiś problem techniczny albo ja coś źle robię), niemniej przesłałem to samo jeszcze raz (zrzut ekranu) teraz na maila.

michal-liduk
7 kwietnia 2022 15:51

@Koniec pojednania z Niemcami? (6 kwietnia 2022 09:51)

@gabriel-maciejewski

Świetny tekst. Bardzo dziękuję.

@betacool

Przemówienie Patryka Jakiego - rewelacja, ręce składają się do oklasków. Dziękuję za wrzucenie.

@BaZowy

Dziekuję za komentarze, które stanowią doskonałe uzupełnienie do tekstu Gospodarza.

michal-liduk
6 kwietnia 2022 22:28

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Zgadza się. Nawet jeżeli nie są to porywające zagadnienia to niestety trudno przejść przez życie kompletnie je ignorując. Biorąc pod uwagę ilość produkowanego prawa, która jest niestety rekordowa i nikt nie jest w stanie tego całościowo ogarnąć, coraz częściej spotkamy się z sytuacjami gdzie będziemy podlegali obowiązkom/narażeni na sankcje, nawet nie zdając sobie z tego sprawy, a finalnie wszystko będzie sprowadzało się do mocy przerobowych i priorytetów państwa w danym momencie. Rozwój technologii informatycznych (uczenie maszynowe) też zrobi swoje.

michal-liduk
6 kwietnia 2022 21:31


@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Nie ma sprawy, gwarantuję, że podobnych artykułów nie będzie na tyle, aby zaspamowały portal.

Również pozdrawiam i życzę powodzenia.

michal-liduk
6 kwietnia 2022 20:28

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Jasne, rozumiem - zbyt pochopnie stwierdziłem, że nie miał Pan obowiązku i nie kwestionuję tego, bo na pewno zostało to zweryfikowane. Po prostu tego rodzaju sytuacje często nie są jednoznaczne i wiele zależy od szczegółów danej sprawy. Tutaj przykładowe orzeczenie Sądu i Decyzja SKO:

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego siedziba w Gdańsku z dnia 22 kwietnia 2020 r. II SA/Gd 672/19

"Przyłączenie do sieci kanalizacji danej nieruchomości polega na wybudowaniu przyłącza, które mierzy się od pierwszej studzienki (patrząc od strony budynku) do zbiornika w ulicy, a w przypadku braku możliwości wykonania studzienki – przyłącze liczy się od granicy posesji. Zatem, gdy na nieruchomości nie ma studzienki, przyłącze kanalizacyjne rozpoczyna się z ...

michal-liduk
6 kwietnia 2022 20:19

 Poprzednia  Strona 2 na 4.    Następna